tiistai 27. joulukuuta 2011

Villasukat - ekat sellaiset ;)



Viime talvena päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja karkoittaa erään lapsuudesta juontavan trauman - nimittäin villasukkien neulomisen. :) Koulun käsityötunneilta saadusta neulomistraumasta olen muuten päässyt eroon, mutta villasukat kummittelivat edelleen takaraivossani. Neuloin aikoinaan "opettajan ohjeiden mukaan" vauvan villasukan, ja se oli niin hidasta ja vaikeaa.... Lopputulos muistutti enemmän peukalotonta lapasta kuin villasukkaa, jolloin opettaja tokaisi, että minun ei tarvitse tehdä toista sukkaa... Tuolloin olin enemmän kuin tyytyväinen, että pääsin eroon kyseisestä hommasta, mutta nyt myöhemmin olen harmitellut, etten ole osannut tehdä villasukkia. Sinänsä minulla ei ole ollut tarvetta osata tehdä villasukkia, sillä mummuni on pitänyt meidät aina hyvin sukitettuina. 

Mutta sain kuin sainkin viime kevättalvella tehtyä itselleni villasukat, mutta niiden päättely jäi kelien lämmettyä tekemättä. Tänä syksynä kaivelin sukat kaapista ja viimeistelin ne valmiiksi, mutta kas kummaa niiden bloggaaminen jäi sitten vielä tekemättä. Milloinkahan pääsisin elämässäni sellaiseen vaiheeseen, että aloitetut hommat tulisi tehtyä edes kohtuullisessa ajassa loppuun? Ehkä sitten eläkkeellä??!! :)

Sukat on neulottu Novitan Opi Villasukka -langalla vyötteen ohjetta hieman muutellen. Kiitos äitille vinkeistä! ;)

Ei kommentteja: